Podstawowe korzyści Google Adwords:
Dotarcie do osób zainteresowanych konkretnie danym produktem/usługą
Linki sponsorowane pojawiają się tylko wtedy, gdy użytkownik wpisze słowo klucz, które dotyczy reklamowanej strony. Dzięki temu mamy pewność, że reklama trafi bezpośrednio do wybranej przez klienta grupy docelowej.
Dotarcie do potencjalnych odbiorców w odpowiednim czasie
Reklama dociera do użytkowników dokładnie wtedy, gdy szukają oni informacji o danym produkcie/usłudze. Istnieje więc duża szansa, że są zainteresowani jego zakupem. Dzięki temu reklama jest bardziej skuteczna.
Kontrola opłat za reklamę
Klient sam decyduje, jaki budżet przeznacza na zareklamowanie własnego serwisu. Reklama będzie się pojawiać do czasu wykorzystania ustalonej kwoty budżetu.
Płacenie tylko za kliknięcie
Klient płaci jedynie wtedy, gdy użytkownik kliknie w jego link. Płaci więc za faktyczne przejście użytkownika na jego stronę, a nie po prostu za wyświetlanie reklamy. Dzięki temu kampania reklamowa może być bardziej skuteczna.
Doskonalenie kampanii reklamowych
Umieszczając linki sponsorowane w Google, klient ma dostęp do szeregu różnych raportów. Otrzymuje między innymi informację, przy jakich słowach kluczowych internauci najczęściej klikają na jego odnośniki. Dzięki temu może lepiej kształtować przyszłe kampanie reklamowe. Tak, aby były one bardziej skuteczne, czyli żeby zwiększały grono odbiorców i w efekcie tego przynosiły wyższe zyski.
Możliwość dowolnego konfigurowania linków sponsorowanych
Klient może samodzielnie ustalać słowa i frazy kluczowe, przy których mają się pojawiać jego reklamy. Może także decydować o czasie wyświetlania reklamy oraz umieszczać różne jej wersje.
Wybór zakresu reklamy
Czy reklama ma mieć charakter globalny, czy lokalny? Tzn. czy ma być wyświetlana klientom na całym świecie, w danym kraju, czy też rejonie (a nawet mieście)?
Wybór miejsca wyświetlania reklamy w sieci