AdWords

seo sieć biznesmen

Google Adwords

Google AdWords to system reklamowy wymyślony przez firmę Google. Polega on na umieszczaniu linków sponsorowanych w najbardziej poczytnym miejscu wyszukiwarki Google. Jeśli użytkownik kliknie dany link, automatycznie zostaje przekierowany na stronę reklamującej się firmy.

Google AdWords są sprzedawane w systemie CPM (cost per mille). CPM określa koszt dotarcia do 1000 użytkowników, którzy klikną na dany link i przejdą na reklamowaną stronę. Przykładowo: jeśli CPM wynosi 80 zł, oznacza to, że koszt pozyskania 1000 klientów (którzy klikną link sponsorowany) wynosi 80 zł.

 

 Dwa główne sposoby tworzenia linku sponsorowanego:

 poprzez wykorzystanie słów/fraz kluczowych, które użytkownik wpisuje do okienka przeglądarki;

  poprzez wybranie przez klienta stron internetowych, na których mają się pojawiać jego reklamy.

Podstawowe korzyści Google Adwords:

 

 Dotarcie do osób zainteresowanych konkretnie danym produktem/usługą

Linki sponsorowane pojawiają się tylko wtedy, gdy użytkownik wpisze słowo klucz, które dotyczy reklamowanej strony. Dzięki temu mamy pewność, że reklama trafi bezpośrednio do wybranej przez klienta grupy docelowej.

 

 Dotarcie do potencjalnych odbiorców w odpowiednim czasie

Reklama dociera do użytkowników dokładnie wtedy, gdy szukają oni informacji o danym produkcie/usłudze. Istnieje więc duża szansa, że są zainteresowani jego zakupem. Dzięki temu reklama jest bardziej skuteczna.

 

 Kontrola opłat za reklamę

Klient sam decyduje, jaki budżet przeznacza na zareklamowanie własnego serwisu. Reklama będzie się pojawiać do czasu wykorzystania ustalonej kwoty budżetu.

 

 Płacenie tylko za kliknięcie

Klient płaci jedynie wtedy, gdy użytkownik kliknie w jego link. Płaci więc za faktyczne przejście użytkownika na jego stronę, a nie po prostu za wyświetlanie reklamy. Dzięki temu kampania reklamowa może być bardziej skuteczna.

 

 Doskonalenie kampanii reklamowych

Umieszczając linki sponsorowane w Google, klient ma dostęp do szeregu różnych raportów. Otrzymuje między innymi informację, przy jakich słowach kluczowych internauci najczęściej klikają na jego odnośniki. Dzięki temu może lepiej kształtować przyszłe kampanie reklamowe. Tak, aby były one bardziej skuteczne, czyli żeby zwiększały grono odbiorców i w efekcie tego przynosiły wyższe zyski.

 

 Możliwość dowolnego konfigurowania linków sponsorowanych

Klient może samodzielnie ustalać słowa i frazy kluczowe, przy których mają się pojawiać jego reklamy. Może także decydować o czasie wyświetlania reklamy oraz umieszczać różne jej wersje.

 

 Wybór zakresu reklamy

Czy reklama ma mieć charakter globalny, czy lokalny? Tzn. czy ma być wyświetlana klientom na całym świecie, w danym kraju, czy też rejonie (a nawet mieście)?

 

 Wybór miejsca wyświetlania reklamy w sieci

Miejsca wyświetlania reklam

Google Adwords umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych w kilku różnych miejscach. Klient sam może zadecydować, w którym miejscu chce umieścić swoją reklamę. Miejsca te to:

 

 Wyszukiwarka Google i inne wyszukiwarki

Link sponsorowany pojawia się zazwyczaj nad wynikami wyszukiwania po wpisaniu przez użytkownika konkretnego słowa lub frazy kluczowej. Reklamy mogą pojawiać się zarówno w Google (w tym w np. Google Maps), jak również w innych witrynach współpracujących z Google.

 

 Konkretne witryny, które użytkownik właśnie przegląda

Podczas przeglądania stron internetowych reklamy pojawiają się zazwyczaj w ramce bocznej. Klient sam może zadecydować, w jakich witrynach pojawia się jego reklama lub do jakich odbiorców ma ona dotrzeć.

 

 Urządzenia mobilne

Reklamy mogą być przekazywane za pośrednictwem urządzeń mobilnych, z których klient korzysta. Jest wyświetlana np. wtedy, gdy klient korzysta z wyszukiwarki Google lub witryn pokrewnych za pomocą urządzeń mobilnych.

 

 Wybrane przez klienta lokalizacje

Klient może wybrać rejon, w którym chce się reklamować. Może reklamować się w całym kraju lub tylko w danej jego części (np. w danym mieście). Istnieje też możliwość wybrania języka, w którym pojawia się reklama.