Jak tworzyć treści w content marketingu?
Treści przekazywane odbiorcom w content marketingu powinny być przede wszystkim:
wartościowe i przydatne (odbiorca powinien znaleźć w nich informacje, których szuka; treści nie powinny być opracowywane na zasadzie „lania wody”);
poprawne merytorycznie (wykluczone są wszelkie błędy merytoryczne; odbiorca, który znajdzie jakikolwiek błąd najprawdopodobniej straci zaufanie do osoby/firmy, od której daną treść otrzymał);
poprawne gramatycznie i ortograficznie (raczej nie trzeba tłumaczyć: liczne błędy ortograficzne i gramatyczne świadczą o braku profesjonalizmu);
czytelne (ilość przekazywanych informacji nie może być ani zbyt mała, ani zbyt duża, żeby nie wprowadzić chaosu; należy unikać informacji zbędnych; wg specjalistów optymalna długość np. artykułu to od 2000 do 6000 znaków; warto wprowadzić tytuł, nagłówki oraz wyróżnić najważniejsze elementy tekstu);
jasne i zrozumiałe (najlepiej używać krótkich, prostych zdań, aby uniknąć błędów w interpretacji);
atrakcyjne i ciekawe (obojętnie od formy prezentowanych treści, powinny one przykuwać uwagę odbiorcy, nie mogą być nudne);
unikalne (prezentowane treści nie powinny być tekstami przeredagowanymi z innych stron internetowych, odbiorcy nie lubią czytać kilka razy tych samych informacji);
zoptymalizowane (jeśli w treści znajdują się linki do naszej strony, warto skupić się na optymalizacji tworzonego tekstu/grafiki; pomoże to w pozycjonowaniu strony).
Dobrze jest, jeśli w treści umieścimy link do naszej strony. Dzięki temu zwiększymy jej wiarygodność oraz pozycję w wynikach wyszukiwania. Ważne jednak, żeby linki te umieszczać w odpowiedniej liczbie, bez narzucania ich odbiorcom.