17 Gru

Czy pozycjonowanie jest dobrą formą reklamy?

2portfolio-300x214Szeroki dostęp do internetu spowodował, że konsumenci informacji o usługach i towarach szukają przede wszystkim w sieci. To powoduje też zmiany na rynku reklamy. O ile budżety na reklamowanie się w radiu i w telewizji wciąż są wysokie, o tyle w prasie drukowanej spadają rok po roku. Wartość działań prowadzonych przez firmy natomiast rośnie: zarówno sprzedaży przez sieć, czyli e-commerce, jak też działań reklamowych, czyli e-marketingu.

Pozycjonowanie stron jest jednym z najbardziej popularnych działań, jakie prowadzi się w ramach e-marketingu. I już teraz możemy odpowiedzieć twierdząco na pytanie z tytułu: tak – pozycjonowanie jest jak najbardziej dobrą formą reklamy. Wyszukiwarka Google jest jedną z najczęściej odwiedzanych stron w polskim internecie i podstawowym sposobem na znajdowanie towarów i usług, które chce się kupić.

Pozycjonowanie jest dobrą formą reklamy nie tylko dlatego, że pozwala być widocznym w wyszukiwarce, ale również dlatego, że niektóre działania, jakie wykonuje agencja SEO, są w istocie innymi, autonomicznymi formami reklamy. Do takich należy publikacja artykułów sponsorowanych oraz marketing szeptany. Z tymi materiałami zapoznają się realni użytkownicy intenetu i dzięki temu dowiadują się o Państwa stronie oraz ofercie firmy.