21 Sty

Czy unikalna treść jest ważna dla pozycjonowania?

Close up of group of people working at the officeChociaż mechanizm działania wyszukiwarki Google ewoluuje (często są to zmiany rewolucyjne, których pozycjonujący strony delikatnie mówiąc nie lubią), jedno z wyszukiwarką się nie zmienia: bardzo ona lubi treść. Taką zwykłą pisaną – chociaż oczywiście dobrze jest, gdy jest ona uzupełniona multimediami. A jedną z cech dobrej treści pod Google jest jej unikalność.

Z punktu widzenia pozycjonowania unikalność należy rozumieć w dwóch aspektach. Po pierwsze unikalna musi być treść na stronie, którą chcemy pozycjonować. Bardzo ważne jest, aby właściciele stron nie umieszczali treści ze swojej witryny w innych miejscach w sieci: na przykład w serwisach ogłoszeniowych. Treść, która jest na stronie pozycjonowanej, powinna być tylko na niej i nigdzie indziej.

O ile nie jest to trudne w przypadku niewielkich wizytówkowych stron firmowych, o tyle schody zaczynają się w przypadku sklepów internetowych, w których nierzadko są setki produktów i powtarzalnymi z innych stron opisami? Nie będziemy ściemniać – takie strony oczywiście się pozycjonują, ale dlatego, że przygniatająca większość z nich obarczona jest tym błędem braku unikalności, a skoro każdy popełnia błąd, to tak, jakby go nie było. Niemniej jednak postaranie się o unikalność produktów może nam dać sporą korzyść w pozycjonowaniu.

Drugi aspekt unikalności treści jest taki, aby w pozycjonowaniu posługiwać się unikalną treścią i zamieszczać ją na stronach, na których inna treść też jest w miarę przynajmniej unikalna. Ale to już nasze, pozycjonujących Państwa stronę, zmartwienie.