20 Lis

Gdzie najlepiej linkować?

services1-460x300Jak zapewne Państwo już wiedzą, pozycjonowanie składa się z dwóch zasadniczych procesów. Jednym z nich jest optymalizacja strony internetowej, drugim zdobywanie linków do strony. Linki można zdobywać z wielu różnych źródeł na najpopularniejszymi są:

Własne zaplecza: czyli strony, których jakość nie zawsze jest wysoka, które są zakładane przez pozycjonera, a których zasadniczym celem jest linkowanie do strony pozycjonowanej. Kiedyś znaczenie zapleczy było większe, obecnie są one tylko jednym ze źródeł linkowania.

Katalogi stron: jeszcze 4-5 lat były zakładane były one masowo (w polskim internecie istniało ich kilka tysięcy), aby masowo zdobywać linki. Ponieważ teraz odnośniki słabej jakości bardziej szkodzą, niż pomagają w pozycjonowaniu, strony wciąż dodaje się do katalogów, ale najwyżej kilkudziesięciu – tych najlepszych na rynku (zwykle płatnych i to całkiem drogich), lokalnych i tematycznych.

Serwisy ogłoszeniowe: linki z nich zazwyczaj nie są bardzo silne, ale pomagają w umacnianiu pozycji strony, a poza tym mogą ściągnąć wartościowy ruch naturalny na stronę.

Linki z profili: na forach internetowych i w serwisach umożliwiających zakładanie profili często można dodać linka do swojej podstrony z profilem. Warto jednak zwracać uwagę, aby strony takie nie były zaspamowane, czyli aby cała masa innych osób nie zrobiła tego przed nami, co my chcemy.

Linki z Social media: czyli z Facebooka, Twittera, Google+. Formalnie takie linki nie mają mocy pozycjonującej, ale są doskonałym uzupełnieniem linkowania, a dzięki linkom z tych źródeł Google wie, że strona jest naturalnie popularna wśród użytkowników internetu.