19 Lut

Google Search Console – czy warto zakładać?

Podejście wyszukiwarki do pozycjonowania jest dość jasne. Google wprost mówi nam, co można, a czego nie można robić w ramach procesu pozycjonowania. W wielkim skrócie sprowadza się to do tego, że optymalizacja strony jest zgodna z wytycznymi samej wyszukiwarki, zaś sztuczne zdobywanie linków w celu poprawy pozycji nie jest.

Narzędziem, z którego wszyscy administratorzy swoich stron, również ci, którzy ich nie pozycjonują, powinni korzystać, jest narzędzie Google Search Console (dawniej Webmasters Tools), ponieważ udostępnia on mechanizm, który może być bardzo przydatny. Między innymi pokazuje linki, które prowadzą do naszej witryny – oczywiście te zindeksowane przez wyszukiwarkę. Można to porównać z listą wszystkich linków, o jakie walczyliśmy, aby do naszej strony kierowały i już będziemy wiedzieć, o indeksację jakich linków jeszcze musimy się postarać.

Dzięki Search Console będziemy mieć też pewność, czy dobrze przeprowadzamy optymalizację witryny: czy działają mapy witryn, czy dobrze uzupełniliśmy dane Schema.Org (będziemy jeszcze o nich pisać na tym blogu), a nawet możemy zrzec się linków, które nam szkodzą, jeśli nasza strona wpadła w filtr. Chociaż to narzędzie jest najbardziej kontrowersyjne, bo pokazuje wyszukiwarce, które miejsca służące zdobywaniu linków są szkodliwe.