08 Gru

Google+, Twitter, Facebook a pozycjonowanie

1seo-300x240Serwisy społecznościowe Google+, Facebook oraz Twitter to w ostatnich latach najczęściej odwiedzane strony internetowe, nie tylko w polskim, ale i w światowym internecie. Wyparły one popularnością portale wielotematyczne, mają oglądalność podobną, jak wyszukiwarka Google. Dla agencji SEO ważnym jest pytanie, czy nadają się one do pozycjonowania. Odpowiedź jest dość złożona, ponieważ z technicznego punktu widzenia linki z Twittera i Facebooka nie mają wartości pozycjonującej (są opatrzone atrybutem nofollow), ale są źródłem wartościowego ruchu na stronę internetową, a same linki powodują, że robot Google będzie częściej odwiedzał naszą stronę.

I najważniejsze – w SEO pozycjonują linki, ale nie linki rozumiane jako zbiór pojedynczych obiektów, ale jako całość. To oznacza, że bardzo istotny jest profil linków. Linki z portali społecznościowych koniecznie zaś muszą się w nim zawierać.

Oddzielną kategorią jest serwis Google+, który będąc serwisem połączonym z wyszukiwarką bardzo ułatwia pozycjonowanie. W pozycjonowaniu lokalnym niemożliwe jest wręcz zdobycie zadowalających efektów bez pamiętania o G+.