10 Mar

Jak możesz pomóc w pozycjonowaniu?

Pytanie może wydawać się zaczepne. W końcu wyobraźmy sobie sytuację, że przychodzi klient do zleceniobiorcy, ustalają, co zleceniobiorca ma zrobić i jakie wynagrodzenie za to otrzyma, a w trakcie tych biznesowych negocjacji powie on swojemu klientowi: proszę pomóc mi wykonać to zlecenie. A przecież nie po to chcemy komuś za coś zapłacić, aby by same coś jeszcze robić.

Z pozycjonowaniem jest nieco inaczej. Niektórych rzeczy nie jesteśmy w stanie zrobić za naszego klienta i zawsze go o tym informujemy. Na pewno będą to trzy prośmy, jakie jeśli nie od razu, to z czasem do swoich klientów kierujemy.

Po pierwsze
, aby nie wetowali naszych propozycji zmian na ich stronach. Optymalizacja jest bardzo ważną sprawą przy pozycjonowaniu i musi być ona wykonana. Nie chcemy przerobić Państwa strony na witrynę pod wyszukiwarkę, kiepską dla Państwa klientów, absolutnie nie. Często jednak zmiany w zakresie widocznym dla czytelnika są potrzebne i wtedy jesteśmy twardymi negocjatorami.

Po drugie:
Państwa znajomi posiadający własne strony i blogi. Z pewnością poprosimy Państwa, aby się do nich uśmiechnąć i spytać, czy nie zechcieliby podarować linka do Państwa witryny. W końcu pozycję w Google buduje się na linkach, a warto wykorzystać także ten kanał ich zdobywania.

Po trzecie: Państwa klienci, którzy zadowoleni ze współpracy mogą zostawić pozytywną opinię w Google+ czy na Facebooku. Takie opinie budują wiarygodność Państwa marki, a w przypadku Google+ nam ułatwiają pozycjonowanie w mapie. Obopólna korzyść.

Mamy nadzieję, że taka pomoc z Państwa strony jest możliwa :)