Monitorowanie stron

  • Home
  • /
  • Monitorowanie stron

Monitorowanie stron – Google Analytics

Jeśli dysponujemy odpowiednim budżetem, możemy przy link buildingu skorzystać z pomocy profesjonalistów. Firm zajmujących się linkowaniem jest obecnie dość dużo, wystarczy wyszukać je w Google. Dzięki skorzystaniu z ich usług zaoszczędzimy sporo czasu, a dodatkowo – możliwe, że link do naszej witryny internetowej zostanie umieszczony w serwisie, o którym sami byśmy wcześniej nie pomyśleli.

Sposoby monitorowania stron

Monitorowanie stron odbywa się przy użyciu różnorodnych narzędzi internetowych. Narzędzia te możemy obsługiwać sami (zazwyczaj są one bardzo intuicyjne) lub też możemy zlecić ich obsługę profesjonalnym firmom zajmującym się analizą stron internetowych. Zlecając analizę naszej witryny profesjonalistom, musimy liczyć się z dodatkowym kosztem, ale często zyskujemy wyjątkowo rzetelne i jasne raporty, na podstawie których możemy budować naszą strategię na przyszłość.

Narzędzia do monitorowania stron

Narzędzi do analizy pozycji witryn internetowych w wyszukiwarce jest obecnie bardzo dużo. Ponieważ jednak 90% internautów korzysta z wyszukiwarki Google, warto korzystać głównie z ich programów. Google proponuje przede wszystkim dwa darmowe narzędzia:

 Google Analytics

 Google Webmaster Tools.

Główne funkcje Google Analytics

Google Analytics to narzędzie, dzięki któremu poznamy wielkość sprzedaży oraz liczbę konwersji, jak również dokładną informację na temat tego, w jaki sposób internauci korzystają z naszej witryny (jak się na niej znaleźli i w jaki sposób można ich zachęcić do częstszego odwiedzania naszego serwisu).
Obsługa Google Analytics jest bardzo intuicyjna i prosta. Za pomocą kilku kliknięć myszy możemy zadecydować, do jakich raportów chcemy mieć w danej chwili dostęp. Możemy między innymi na bieżąco mierzyć aktywność użytkowników na stronie, jak również tworzyć raporty niestandardowe (samodzielnie określając informacje do przeanalizowania) oraz śledzić ścieżki, którymi przemieszczają się internauci w naszym serwisie.

 

 Pięć głównych funkcji Google Analytics:

 

 Analityka treści

Pokazuje, które podstrony naszej witryny internetowej są częściej oglądane/czytane przez internautów, a które raczej ich nie interesują. Dzięki tej usłudze możemy dokładniej określić treści interesujące dla użytkowników i na tej podstawie tworzyć kolejne artykuły, wpisy, czy też podstrony naszego serwisu.

 

 Analityka społecznościowa

Skupia się na mierzeniu skuteczności naszych kampanii w mediach społecznościowych (np. Facebook). Możemy np. mierzyć liczbę przekierowań z danego portalu społecznościowego na naszą stronę, określać, z jakich portali społecznościowych korzystają użytkownicy naszej witryny, jak również sprawdzać, co i na jakich stronach umieszczają. W ostatnich internet stał się miejscem budowania relacji międzyludzkich. Z tego powodu raporty związane z korzystaniem naszych użytkowników z portali społecznościowych stają się wręcz niezbędne dla skutecznego prowadzenia kampanii serwisów internetowych.

 

 Analityka danych mobilnych

Określa wpływ posiadaczy komórek na naszą stronę internetową. Google Analytics udostępnia programistom różnego rodzaju programy do systemów Android oraz iOS, dzięki którym można sprawdzić, w jakiś sposób użytkownicy tych systemów korzystają z naszej witryny. Posiadanie wiedzy na temat tego, ilu użytkowników odwiedza naszą stronę poprzez urządzenia mobilne, pomaga w skuteczniejszym budowaniu kampanii reklamowej skierowanej właśnie do tych użytkowników. Określana jest przy tym optymalna pora wysłania reklamy do internautów mobilnych.

 

 Analityka konwersji

Dotyczy ilości osób odwiedzających naszą stronę, wielkości sprzedaży oraz sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszego serwisu.

 

 Analityka reklam

Zajmuje się analizowaniem danych o wyświetlanych przez nas reklam. Chodzi tutaj zarówno o reklamy w wyszukiwarkach, witrynach internetowych, mediach społecznościowych oraz w urządzeniach mobilnych. Na podstawie generowanych w ten sposób raportów możemy określić skuteczność wykupionych przez nas reklam i przygotować strategię marketingową na przyszłość.

Szkolenia i Akademia Analytics

W celu uzyskania dodatkowych informacji na temat działania Google Analytics można:

 skorzystać z Centrum pomocy Analytics;

 wziąć udział w bezpłatnym szkoleniu online Analytics dostępnym na stronie: https://analyticsacademy.withgoogle.com/. Szkolenie to przygotowuje do testu kwalifikacji indywidualnej Analytics;

 skorzystać z kanału YouTube Analytics, który oferuje wiele filmów związanych z analizą stron internetowych: https://www.youtube.com/user/googleanalytics

 odwiedzić blog Analytics: http://analytics.blogspot.com/. Na blogu znajdziemy artykuły o różnej tematyce związanej z analizą stron internetowych (w tym także informacja o nowościach w branży oraz różnego rodzaju porady).