29 Lis

Optymalizacja meta danych

Group of happy young  business people in a meeting at office

Group of happy young business people in a meeting at office

Optymalizacja meta-danych to konieczny, ale nie jedyny warunek przeprowadzenia poprawnej optymalizacji strony internetowej. Meta-dane to znaczniki, które znajdują się w nagłówku (sekcji head) naszej strony, a więc w części generalnie dla czytelnika niewidocznej. Możemy wyszczególnić następujące znaczniki:

Title: czyli tytuł podstrony (strony głównej). Formalnie nie jest to znacznik meta, ale zawsze pozycjonerzy uzupełniają go razem z innymi znacznikami, więc tak jest traktowany. Title powinien być w miarę krótki i najlepiej zawierać na początku pozycjonowaną frazę, z nazwą miasta w przypadku pozycjonowania lokalnego, a w dalszej części nazwę firmy.

Meta-description: czyli opis strony. Widać je na liście wyników w wyszukiwarce Google – to te krótkie opisy pod linkami. Obecnie nie jest są one brane przez Google jako czynnik rankingowy, co nie oznacza, że należy je pomijać – dobrze napisane, mogą zachęcić użytkownika do kliknięcia.

Meta-tags: ciąg słów określający tematykę strony. Zwykle wpisywało się tam frazy pozycjonowane. Obecnie nie jest to czynnik rankujący, ale wielu pozycjonerów wciąż je uzupełnia.

Geo metatagi: dane adresowe firmy wraz z nazwą miejscowości i współrzędnymi geograficznymi. Przez Google nie są brane pod uwagę (należy dopisać odpowiednie linijki w mapie strony), ale uwzględnia je wyszukiwarka Bing.