Reklama Social Media

  • Home
  • /
  • Reklama Social Media
Search optimization business pointing finnger selecting seo.

Na czym polega reklama za pośrednictwem Facebooka?

Facebook – z początku platforma społecznościowa, obecnie, coraz mocniej widać, że jest to także miejsce spotkania różnego rodzaju instytucji i zróżnicowanych branżowo firm z ich konsumentami. Widoczne jest to między innymi dzięki funkcji reklamowania się na Facebooku.

Można więc pomyśleć, że skoro z Facebooka korzysta prawie każdy – jest przecież najpopularniejszym portalem społecznościowym na świecie, to i reklama za jego pośrednictwem jest dla każdego. Nie do końca tak to jednak wygląda. Narzędzie to daje wiele możliwości i jest skuteczne, ale tylko wtedy, kiedy ma się przemyślaną strategię obecności na Facebooku.

Posty dużych marek, dysponujących większym budżetem na akcje marketingowe, docierają oczywiście do dużej liczby odbiorców. W przypadku mniejszych lub początkujących na rynku firm reklama na Facebooku także może być skuteczna, szczególnie wtedy, kiedy posiadają one stałą grupę klientów. Posty docierają bezpośrednio do określonych odbiorców, do których są adresowane. O wiele trudniej wyróżnić się, kiedy konkurencja w danej branży jest duża.

Nie można zapominać także o tym, że są branże, których reklamowanie okazuje się być skuteczniejsze przy wykorzystaniu innego medium. Także to warto przemyśleć przed rozpoczęciem kampanii reklamowej na Facebooku.

Klucz do sukcesu – dobra strategia

Skuteczna promocja na Facebooku wymaga nakładu finansowego, ale nie tylko. Poświęcić należy również czas. Po pierwsze, czasu wymaga obmyślenie właściwej strategii związanej z obecnością naszej firmy na Facebooku.

Tylko dobra strategia zamieni wydatki w zyski. Ponadto, by reklama była skuteczna, wymaga monitorowania. Pomagają w tym udostępniane przez Facebook narzędzia, za pomocą których określa się cel, jaki stawiamy reklamie, przykładowo skłonienie użytkownika do polubienia posta czy skorzystania z danej aplikacji. Do najważniejszych celów na początku kampanii powinny należeć konwersja, wzrost świadomości marki i publiczności.

Targetowanie

Kluczowym elementem składającym się na skuteczną strategię jest odpowiednie kierowanie reklamy. Facebook udostępnia bardzo precyzyjne funkcje, które pozwalają na adresowanie reklamy do określonej grupy odbiorców, przykładowo zamieszkujących obszar, na którym działa nasza firma. Innymi kategoriami, które umożliwiają efektywne targetowanie, są wiek, płeć, zainteresowania i znajomości. Odpowiednio wybrane zmienne pozwolą dotrzeć prosto do obecnych klientów, ale także przyszłych.

Odpowiednia forma reklamy

Na Facebooku istnieją dwie podstawowe formy reklamowe: reklamy i sponsorowane historie. W przypadku reklamy tworzymy wiadomość, którą chcemy promować i wybieramy osoby, które mają ją zobaczyć. Sponsorowane historie wykorzystują aktywność użytkowników w serwisie. Są to na przykład informacje o tym, że znajomy polubił dany fanpage. Taka forma reklamy to sposób na zatarcie granicy między informacją społecznościową, generowaną przez użytkowników, a marketingową, co ma nierzadko wpływ na jej efektywność.

Oryginalność

Tak samo jak w przypadku kampanii reklamowych realizowanych za pośrednictwem innych mediów, promowane materiały muszą się wyróżniać nie tylko na tyle, by przykuć uwagę użytkowników, ale również na tyle, by przekonać do naszej marki potencjalnych klientów. Można to osiągnąć między innymi poprzez zawarcie w tekście zachęty do kliknięcia danego postu czy ogłaszanie konkursów związanych z komentowaniem czy udostępnianiem danego postu. Dobrze, by w tekście pojawiła się nazwa firmy. Do dyspozycji mamy 135 znaków, jednak należy pamiętać, że liczy się jakość, a nie ilość.

Istotne jest również wybranie odpowiedniej grafiki. Facebook umożliwia dodanie tylko jednego zdjęcia o wymiarze 110×80 pikseli. Dokonując wyboru należy pamiętać o tym, żeby kontrastowało ono z kolorem przeważającym na Facebooku, czyli z niebieskim. Nie warto za każdym razem skupiać się tylko na jednej grafice, jednym tekście. Warto natomiast testować różne koncepcje i monitorować, które z nich generują największy ruch. Facebook umożliwia sprawdzenie, co przynosi najlepsze rezultaty, na przykład ile osób kliknęło w daną reklamę lub kiedy.

Obserwujmy także, jak zainteresowanie przekłada się na przykład na sprzedaż naszych produktów czy korzystanie z naszych usług. Reklamy mogą mianowicie trafiać do wielu osób, ale nie takich, które realnie mogą skorzystać z naszych usług.

Reklama to nie wszystko: Fanpage

Nie można zapomnieć, że nawet najlepsza reklama, jeżeli przekierowuje potencjalnego klienta na nieuzupełniony, nieaktualny fanpage, nie przyniesie nam zamierzonych rezultatów. Zarówno dla obecnych, jak i potencjalnych klientów, musimy przygotować interesujący content. Należy wykorzystać fakt, że Facebook jest platformą społecznościową, która umożliwia interakcje z klientami!