Reklama wideo

  • Home
  • /
  • Reklama wideo
start biznesmen palec

Reklamy wideo w formacie TrueView

Google Adwords umożliwia także umieszczanie reklam wideo w formacie TrueView. Umieszczane są one zarówno w serwisie YouTube, jak również w innych serwisach powiązanych z Google.

Reklamy te polegają na puszczaniu nagrania przed pojawieniem się głównego nagrania (głównego, czyli tego, którym jest zainteresowany użytkownik). Po 5 sekundach reklamy internauta może ją pominąć. Jeśli tego nie zrobi, filmik reklamowy trwa nadal.

Jeśli internauta ogląda film reklamowy dłużej niż 30 sekund (lub całą reklamę w przypadku reklam trwających krócej niż 30 sekund) wzrasta licznik wyświetleń danej reklamy. Licznik wzrośnie także wtedy, gdy użytkownik kliknie na przycisk odsyłający do strony docelowej lub baner reklamowy towarzyszący nagraniu.

Niekiedy osobie lub firmie umieszczającej nagranie na YouTubie zależy na jak największej ilości odsłon danego nagrania. W takim przypadku powinno się zadbać o odpowiednią długość filmików – np. min. 12 sekund. YouTube Analytics nie dolicza do ilości wyświetleń tych, które trwają krócej niż 10 sekund.

 

 Reklamy wideo powinny być przede wszystkim:

 ciekawe: szczególnie pierwsze 5 sekund powinno zaintrygować odbiorcę (jeśli 5 sekund go nie zaciekawi, będzie mógł kliknąć przycisk „pomiń” i nie obejrzy reszty reklamy);

 zachęcające do odwiedzenia strony reklamującej się firmy i do zakupu danego produktu/usługi;

 zapadające w pamięć odbiorcy (tak, żeby także w przyszłości kojarzył dany produkt/usługę z konkretną firmą);

 dobre jakościowo (jeśli reklama będzie się zacinać, odbiorcy nie będą jej oglądać do końca);

 zawierająca odpowiednie treści (poniżej są wyszczególnione zakazane w reklamie treści).

Nakładki z wezwaniem do działania

Nakładki z wezwaniem do działania to oznaczone miejsca, w które klient może kliknąć. Nakładki te pojawiają się w chwili rozpoczęcia odtwarzania filmu. Po 15 sekundach zwijają się. Najeżdżając na nie kursorem, możemy je rozwinąć. W celu rozwinięcia zwiniętych nakładek w urządzeniach mobilnych – należy na nie kliknąć.

Wymagania dotyczące reklam wideo

Reklamy wideo powinny być stworzone w jednym z następujących formatów: MOV, MPEG4, AVI, WMV, MPEGPS, FLV, 3GPP, WebM.

Nie ma ograniczeń co do rozmiaru pliku, ani długości filmów reklamowych, choć zaleca się, aby nie przekraczały one 5 min. Przesyłany film musi być publiczny lub niepubliczny oraz mieć włączoną opcję „Zezwalaj na umieszczanie na innych stronach”.

Zasady reklamowania się w YouTube

Zasady umieszczania reklam w YouTube są takie same jak zasady dodawania reklamy tekstowej w serwisach Google.

 

 Adwords zabrania reklamowania:

 podróbek produktów,

 niebezpiecznych produktów lub usług,

 produktów lub usług, które umożliwiają nieuczciwe zachowanie,

 treści niestosownych lub obraźliwych.

 

Zostały także wprowadzone pewne ograniczenia do reklamowania określonych produktów/usług. Ograniczenia te dotyczą:

 produktów/usług zawierających treści dla dorosłych,

 napojów alkoholowych,

 treści chronionych prawami autorskimi,

 treści związanych z hazardem,

 treści związanych z opieką lekarską,

 treści politycznych,

 znaków towarowych.

Zalety reklam wideo

Reklamy wideo posiadają szereg zalet. Między innymi:

 

 umożliwiają poszerzenie grona odbiorców;

 umożliwiają dotarcie do konkretnych grup odbiorców (mogą być wyświetlane przed filmami o konkretnej tematyce);

 dzięki nakładkom z wezwaniem do działania zwiększają liczbę osób odwiedzających stronę danej firmy;

 wpływają na wzrost sprzedaży;

 budują markę firmy;

 po przeprowadzeniu kampanii marketingowej reklamująca się firma otrzymuje dokładny raport skuteczności danej reklamy, dzięki może skuteczniej budować przyszłe kampanie reklamowe.