Reklama wizualna

  • Home
  • /
  • Reklama wizualna
Man with chart

Reklama wizualna

Reklama wizualna Google Adwords jest reklamą umieszczaną zarówno na stronach Google (np. na stronie z listą wyszukiwania, na Google Maps itp.), jak również na innych witrynach internetowych, które współpracują z Google. Reklama wizualna może być także określona jako reklama displayowa.

Do stworzenia tego rodzaju reklamy można użyć między innymi:

 obrazu,

 grafiki,

 animacji (np. w formatach .gif i Flash),

 tekstu,

 itp.

 

 Rodzaje reklamy wizualnej:

 statyczna (bez elementów ruchomych, występuje tu tylko obraz, animacja lub tekst, brak animacji);

 interaktywna (występują animacje np. we Flashu; tego rodzaju reklama bardziej przykuwa uwagę odbiorcy).

Cel reklamy wizualnej

Głównym celem reklamy wizualnej jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. Użytkownik wpisując dane słowo kluczowe w okienku wyszukiwarki automatycznie otrzymuje listę z wyszukanymi stronami oraz reklamami. Reklamy są umieszczane nad, pod lub obok listy wyników wyszukiwania.

Reklamy są tematycznie dopasowane do tego, czego klient szuka. Jeśli klient szuka np. mebli ogrodowych, obok listy wyszukiwania wyświetlą się reklamy firm zajmujących się produkcją lub sprzedażą mebli ogrodowych.

Reklama wizualna jest łatwiejsza do zauważenia niż tekst. Dzięki temu reklamodawca ma większą szansę na nakłonienie użytkownika do wejścia na jego stronę, a co za tym idzie – na zwiększenie sprzedaży.

Cechy dobrze skonstruowanej reklamy wizualnej

Jeśli firma chce się zaprezentować jako profesjonalna i godna zaufania, musi korzystać z reklam dobrych jakościowo. Jest kilka elementów, na które należy zwrócić uwagę:

 

 Jasny przekaz i czytelna forma

Reklamy wizualne mają bardzo różne formy. Użytkownicy odwiedzając daną witrynę często nie wiedzą, że prezentowana im reklama może odsyłać do jakiejś innej strony. Nie widzą przycisku, który mają kliknąć. Dobrze skonstruowana reklama wizualna pozwala na szybkie znalezienie przycisku, który przekieruje internautę na daną stronę. Przycisk może być opisany hasłami, np. „Kup teraz” lub „Dowiedz się więcej”.

 Odpowiednie proporcje między tekstem i obrazem a rozmiarem reklamy

Należy zwrócić uwagę na to, czy tekst i obraz w całości mieszczą się w rozmiarze reklamy. Jeśli są przycięte lub niewyraźne, należy poprawić całą reklamę. Tekst i obraz powinny być dobrze widoczne i wyraźne.

 Ciekawy pomysł

Reklama displayowa powinna przykuć uwagę potencjalnego klienta, dlatego musi być ciekawa i oryginalna. Nudna forma nikogo nie zainteresuje. Warto zainwestować trochę czasu w stworzenie innowacyjnej reklamy. Jeśli nie potrafimy tego robić, warto skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy, tworzącej reklamy.

 Odpowiednio dobrana strona docelowa

Warto zastanowić się, do którego miejsca w naszej witrynie będzie odsyłać reklama wizualna. Strona docelowa powinna być bezpośrednio związana z rodzajem użytej reklamy. Jeśli w reklamie widnieje hasło „Kup teraz”, a po kliknięciu użytkownik będzie przekierowany na podstronę „O firmie”, to nie będzie to wyglądało profesjonalnie. Bardzo możliwe, że zrezygnuje z danego zakupu, gdyż nie będzie umiał znaleźć w naszym serwisie podstrony z informacjami o produkcie widocznym wcześniej na reklamie.

 Stworzenie reklamy także na urządzenia mobilne

Aby zwiększyć grono odbiorców, warto stworzyć reklamy także na telefony komórkowe i tablety. Dzięki temu będziemy mogli dotrzeć do użytkowników w każdej chwili dnia.

 Informowanie o promocjach

Tworząc reklamę dobrze jest wykorzystać aktualnie obowiązujące w firmie promocje. Promocje przyciągają większą ilość użytkowników, a przecież o to chodzi każdemu reklamodawcy. Większa ilość kliknięć to szansa na wyższą sprzedaż.

Kto tworzy reklamy displayowe

Reklamę wizualną może stworzyć sam reklamodawca. Może wykorzystać po prostu obraz i tekst. Stworzenie bardziej zaawansowanej reklamy (np. zawierającej elementy ruchome, animacje) wymaga od niego fachowej wiedzy i umiejętności.

Jeśli dana firma nie potrafi sama skonstruować reklamy, może skorzystać z szablonów dostępnych w Google Adwords lub z pomocy fachowej firmy zajmującej się tworzeniem reklam. Zlecenie wykonania reklam firmie zewnętrznej wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów, ale często jakość tych reklam jest znacznie wyższa niż tych wykonanych samodzielnie.