Remarketing

Businessman geht eine Treppe hoch

Remarketing

Remarketing to rodzaj kampanii marketingowej Google AdWords, w której reklamy wyświetlane są tym użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili reklamowaną stronę, ale nie skorzystali z jej oferty. Reklamy podążają za użytkownikiem i wyświetlane są na kolejnych stronach internetowych, które są przez niego odwiedzane.

Remarketing jest obecnie bardzo często wykorzystywany, gdyż posiada szereg korzyści, zarówno dla reklamujących się firm, jak i dla ich potencjalnych odbiorców.

Etapy remarketingu

 

 Standardowa reklama w Google AdWords

Żeby doszło do remarketingu, klient najpierw musi zlecić standardową reklamę swojej witryny w Google AdWords. Reklama ta może być umieszczona na stronie z listą wyszukiwania Google, na innych stronach Google, na stronach współpracujących z Google oraz na urządzeniach mobilnych.

 

 Decyzja, czy skorzystać z remarketingu

Po standardowej kampanii reklamowej w Google AdWords klient otrzymuje pełen raport informujący go o skuteczności kampanii. Raport ten zawiera informacje między innymi na temat tego, ile osób skorzystało z usług danej firmy po kliknięciu reklamowego linka. Na podstawie tego raportu klient podejmuje decyzję, czy chce skorzystać z oferty remartekingu Google AdWords.

 

 Wybór grupy docelowej

Klient określa także, do jakiej grupy docelowej powinna dotrzeć ponowna reklama. Np. jeśli klient posiada sklep z modelami do sklejania, to może zadecydować, że dana partia reklam w ramach remarketingu ma dotrzeć do osób poszukujących modeli do sklejania samochodów osobowych (a nie modeli samolotowych).

 

 Przygotowanie reklamy

Reklamy w remarketingu mogą mieć formę tekstową (np. link i krótki opis) lub graficzną. Przygotowaniem reklam może się zająć bezpośrednio klient (np. przy użyciu narzędzi udostępnionych przez Google AdWords) lub Google AdWords. Najczęściej są połączeniem zarówno tekstu, jak i niewielkiego zdjęcia konkretnego przedmiotu, który jest szukany przez danego użytkownika.

 

 Umieszczenie reklamy na stronach odwiedzanych przez użytkowników

Google bada, na jakie strony wchodzą użytkownicy, którzy wcześniej kliknęli w link reklamowy danego klienta. Wybrani użytkownicy, którzy weszli na reklamowaną stronę, ale nie dokonali zakupu, zobaczą reklamę danej witryny ponownie na kolejnych stronach, które odwiedzą. Reklamy w remarketingu umieszcza się głównie na stronach tematycznie powiązanych ze stroną reklamową.

 

 Analiza wyników remarketingu

Po skorzystaniu z oferty remarketingu Google AdWords klient także otrzymuje pełen raport, dzięki któremu jest w stanie stwierdzić, czy ponowna reklama była skuteczna i zadecydować, jaki kształt przyjmą kolejne kampanie reklamowe.

Korzyści płynące z remarketingu

Korzyści z ponownego wyświetlania reklam są ogromne. Czerpią je głównie reklamodawcy, choć można znaleźć plusy tej formy marketingu także dla internautów.

 

 Korzyści dla reklamodawców:

 możliwość zwiększenia sprzedaży;

 dotarcie do konkretnej grupy użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili reklamowaną stronę (badania pokazują, że dzięki remarketingowi można odzyskać nawet do 73% porzuconych wcześniej koszyków);

 budowanie marki (firma jest bardziej rozpoznawalna dla użytkowników);

 promocja strony internetowej;

 zwiększenie efektywności innych form promocji (np. banery reklamowe, pozycjonowanie);

 możliwość indywidualnego tworzenia reklam (reklama może zostać spersonalizowana pod kątem reklamowanej strony oraz grupy odbiorców);

 możliwość ustalania indywidualnego budżetu przeznaczonego na kampanię remarketingową;

 opłata ponoszona jest tylko za faktyczne kliknięcia w reklamę, nie za jej wyświetlanie.

 

 Korzyści dla odbiorców

Remarketing może być też korzystny dla odbiorców. Zdarza się bowiem, że użytkownik znajdzie interesujący go produkt/usługę, a następnie zamknie stronę w przeglądarce. Po jakimś czasie próbuje ponownie odnaleźć daną stronę, ale po wpisaniu danych słów kluczowych w wyszukiwarce, otrzymuje inne wyniki wyszukiwania. W takiej sytuacji ponowna reklama danej firmy jest dla niego idealna.

Reklamy w ramach remarketingu mogą także informować użytkowników o zniżkach i promocjach dostępnych obecnie w ofercie danej firmy.